Eltrans Botosani: Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 - 2000

Eltrans Botosani: Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 - 2000

Referitor la achiziţia vagoanelor TATRA T4D-M din Germania, sosite pe 28 aprilie 2011 in Botosani, S.C. ELTRANS S.A. Botoşani face următoarele precizări tehnico – economice :

1. Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 – 2000.

2. Tramvaiele existente in momentul de fata in Botosani sunt de aceeasi generatie, de acelasi tip. Faţă de cele existente actualmente în Botoşani, tramvaiele modernizate prezintă următoarele avantaje :

-  Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie  electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la  15 – 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper.

-  Reducerea costurilor de intretinere si reparatii;

-  Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor – generator, care  prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate;

-  Cresterea confortului calatorilor, prin controlul riguros asupra acceleratiei la demaraj si franare;

-  Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar sursele (becurile) au fost înlocuite cu altele de consum mai mic.

-  Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece.

-  Sistemul de comandă al motoarelor de tracţiune a fost preluat de chopperul electronic şi astfel s-a eliminat acceleratorul si generatorul vagonului care necesitau un consum mare de energie electrică.

-  S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului.

-  Cabina vatmanului a fost construită din aluminiu şi însonorizată.

-  Vatmanul are posibilitatea să controleze din cabină instalaţia de incalzire, cu care au fost dotate vagoanele.

-  Din punct de vedere estetic vagoanele se prezintă foarte bine, fiind exploatate şi îngrijite corespunzător.

-  Un alt avantaj este acela ca pe viitor se vor putea diagnostica eficient defectele, permitand localizarea lor rapid, prin utilizarea unui stand de diagnosticare.

Costul tramvaielor este de 16.100 euro/ bucata , incluzand toate cheltuielile de achizitie, incarcare, transport, taxe colaterale, descarcare.

Perioada de dare in exploatare variaza intre 3 si 4 luni , functie de gradul de defectare a celor existente, cu care asiguram transportul zilnic.

Multumim Primarului Municipiului Botosani, d-lui Catalin Mugurel Flutur si Consiliului Local Botosani pentru sprijinul acordat. Asiguram cetatenii municipiului  de tot efortul nostru in dezvoltarea unui transport civilizat, economic si ecologic in Municipiul Botosani.

Stirea anterioara

Mesteci gumă zilnic? Iată ce poţi păţi

Stirea Urmatoare

Pentru al doilea an consecutiv luptătorii U20 de la Liceul Sportiv Botoșani sunt lideri incontestabili la nivel național

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.