Casino
DorohoiNews.ro
 
   Stiri Botosani - Ziare Botosani - Ziua incepe cu noi Stiri Dorohoi , BotosaniNews , Dorohoi News, Dorohoianul.ro , Anunturi Botosani RSS | Trimite stire | Contact
2 mai 2011| Spune-le si prietenilor tai de pe: FaceBook | Yahoo

Eltrans Botosani: Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 – 2000

Referitor la achiziţia vagoanelor TATRA T4D-M din Germania, sosite pe 28 aprilie 2011 in Botosani, S.C. ELTRANS S.A. Botoşani face următoarele precizări tehnico – economice :

1. Tramvaiele TATRA T4D-M, construite în anii 1980, au fost modernizate în Germania în anii 1996 – 2000.

2. Tramvaiele existente in momentul de fata in Botosani sunt de aceeasi generatie, de acelasi tip. Faţă de cele existente actualmente în Botoşani, tramvaiele modernizate prezintă următoarele avantaje :

-  Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie  electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la  15 – 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper.

-  Reducerea costurilor de intretinere si reparatii;

-  Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor – generator, care  prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate;

-  Cresterea confortului calatorilor, prin controlul riguros asupra acceleratiei la demaraj si franare;

-  Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar sursele (becurile) au fost înlocuite cu altele de consum mai mic.

-  Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece.

-  Sistemul de comandă al motoarelor de tracţiune a fost preluat de chopperul electronic şi astfel s-a eliminat acceleratorul si generatorul vagonului care necesitau un consum mare de energie electrică.

-  S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului.

-  Cabina vatmanului a fost construită din aluminiu şi însonorizată.

-  Vatmanul are posibilitatea să controleze din cabină instalaţia de incalzire, cu care au fost dotate vagoanele.

-  Din punct de vedere estetic vagoanele se prezintă foarte bine, fiind exploatate şi îngrijite corespunzător.

-  Un alt avantaj este acela ca pe viitor se vor putea diagnostica eficient defectele, permitand localizarea lor rapid, prin utilizarea unui stand de diagnosticare.

Costul tramvaielor este de 16.100 euro/ bucata , incluzand toate cheltuielile de achizitie, incarcare, transport, taxe colaterale, descarcare.

Perioada de dare in exploatare variaza intre 3 si 4 luni , functie de gradul de defectare a celor existente, cu care asiguram transportul zilnic.

Multumim Primarului Municipiului Botosani, d-lui Catalin Mugurel Flutur si Consiliului Local Botosani pentru sprijinul acordat. Asiguram cetatenii municipiului  de tot efortul nostru in dezvoltarea unui transport civilizat, economic si ecologic in Municipiul Botosani.

Etichete: , , , , ,

DACĂ V-A PLĂCUT ACEST ARTICOL, ALĂTURAȚI-VĂ, CU UN SIMPLU „CLICK” „ÎMI PLACE”, COMUNITĂȚII NOASTRE DE CITITORI DE PE PAGINA DE FACEBOOK.