Veşti proaste pentru şoferi. Valoarea tichetelor pentru Programul Rabla scade dramatic în 2024
Valorea tichetelor pentru Programul Rabla va scădea mult în 2024. Guvernul României a decis și să diminueze subvențiile acordate autovehiculelor electrice de cinci ori.
Această modificare se regăsește în proiectul de Ordonanță de Urgență privind anumite măsuri fiscale și bugetare în sfera cheltuielilor publice. Scopul este consolidarea fiscală și ajustarea unor acte normative, dar și amânarea unor termene.
În 2023, ecotichetul pentru achiziționarea de mașini electrice a fost de 54.000 de lei. Bugetul pentru anul 2024 va scădea drastic, astfel că ecotichetul va valora de cel puțin cinci ori mai puţin.
În 2023, tichetul acordat de stat pentru casarea unui autoturism prin Rabla Clasic a fost de 7.000 de lei, reprezentând dublul sumei valabile pentru 2024.
Şi cei care vor panouri fotovoltaice prin programul creat de stat vor avea de suferit. Acum, tichetul valorează 20.000 de lei, urmând să fie redus la jumătate în viitorul apropiat.
„În anul 2024, cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020 – 2024 este în sumă maximă de 10.000 lei.
În anul 2024, cuantumul primei de casare acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024 este în sumă de maxim 3.500 lei pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat, respectiv 5.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate.
Prima de casare se acordă numai în cazul în care beneficiarul deține în proprietate autovehicolul uzat pentru o perioadă mai mare de 3 ani.
În anul 2024, finanțarea care se acordă prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională este în sumă de 10.000 lei/ solicitant”, prevede proiectul de lege.
Despre Programul Rabla Clasic
Programul Rabla Clasic este un program guvernamental care vizează încurajarea achiziționării de autovehicule noi și ecologice, contribuind la reducerea poluării și la înnoirea parcului auto național. Acesta funcționează în principal prin oferirea de subvenții pentru cei care doresc să își caseze autovehiculele mai vechi și să achiziționeze unele noi, mai eficiente din punct de vedere energetic și mai prietenoase cu mediul înconjurător.
Principalele aspecte ale Programului Rabla Clasic includ:
Subvenții pentru achiziționarea de autovehicule noi. Participanții la program primesc o reducere financiară substanțială la achiziționarea unui autovehicul nou, atunci când predau spre casare unul vechi.
Eligibilitatea autovehiculelor vechi. Autoturismele destinate casării trebuie să îndeplinească anumite criterii, cum ar fi vechimea și nivelul de poluare, pentru a beneficia de program.
Buget alocat. Programul dispune de un buget alocat anual, iar beneficiarii primesc subvenții până când fondurile sunt epuizate.
Impactul asupra mediului. Unul dintre obiectivele majore ale programului este reducerea emisiilor poluante prin încurajarea adoptării de către populație a autovehiculelor mai puțin poluante.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.