S-a stabilit traseul Drumului Expres Botoșani – Suceava

S-a stabilit traseul Drumului Expres Botoșani – Suceava

Studiul alternativelor de traseu pentru viitorul drum de mare viteză care va lega Autostrada A7 de municipiul Botoșani a fost finalizat! 

Documentația tehnică realizată de firma Consitrans a fost aprobată în cea de-a doua etapă a Analizei Multicriteriale (AMC II). După analiza celor două variante de traseu, selectate anul trecut, miercuri, la Suceava, a fost stabilită varianta finală a drumului de mare viteză Botoșani – Suceava, variantă care va fi supusă aprobării CTE-ului din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. 

„Prin stabilirea variantei optime de traseu pentru Drumul Expres s-a făcut un pas foarte important în implementarea acestui proiect. Nodul de la Huțani, a cărui formă va fi definitivată în urma auditului de siguranță rutieră, a fost menținut. Acesta este esențial atât pentru succesul proiectului, cât și pentru oportunitățile de dezvoltare ale județului nostru. De-a lungul timpului, am solicitat în mod expres acest nod de descărcare pentru a maximiza potențialul de dezvoltare al zonei. La Bucecea se dezvoltă un parc industrial, iar prin DJ291 se va colecta traficul dinspre Dorohoi și cele două puncte vamale: Siret și Racovăț”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani. 

Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava va fi o construcție nouă, care va porni din apropierea Aeroportului Salcea, de pe A7, și va ocoli localitățile Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei, unde va conecta cu viitoarea centură a municipiului Botoșani. Aceasta va reduce distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani la 20 de kilometri. Va avea o lățime a părții carosabile de 22,5 metri, cu câte două benzi pe sens și va permite o viteză de deplasare de 120 de km/h. Sensurile de mers vor fi delimitate prin separatoare.  Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,6 kilometri, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere la Huțani și sisteme moderne de siguranță rutieră. 

„Tot în această săptămână, au început studiile geotehnice, deminările și descărcările arheologice. De asemenea, s-au solicitat avizele necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Este un proiect major, cel mai important al județului Botoșani, și cred cu tărie că este pașaportul nostru pentru dezvoltare”, a conchis senatorul Doina Federovici.

Stirea anterioara

Un șofer român de TIR a provocat un accident feroviar grav în Germania, cu un mort și 25 de răniți. Bărbatul a fost arestat

Stirea Urmatoare

ITM Botoșani: Informații pentru angajatori cu privire la prevederile privind dialogul social

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.