Tragedie la Tudora! Un bărbat de 64 de ani și-a pierdut viața în urma unui incendiu
Este evident: FACEBOOK dispare!
Nu cu mult timp în urmă circula o vorbă potrivit căreia „dacă nu eşti pe Facebook, nu exişti". Acum, milioane de oameni şi-au închis conturile de Facebook. Au avut dreptate cei care au spus că Facebook va avea soarta reţelelor anterioare lui respectiv IRC sau hi5?
Milioane de utilizatori din SUA şi Marea Britanie au renunţat la serviciile reţelei sociale Facebook şi şi-au şters paginile, în urma dezvăluirilor făcute de fostul asistent tehnic al CIA, Edward Snowden, şi portalul WikiLeaks privind supravegherea electronică la scară largă dusă de serviciile secrete din SUA, în colaborare cu alte ţări occidentale.
Astfel, aproximativ 9 milioane de persoane în SUA şi circa 2 milioane în Marea Britanie şi-au eliminat conturile de pe Facebook.
„Oamenii devin mai precauţi cu privire la viaţa lor privată în spaţiul cibernetic din cauza unor istorii intens mediatizate precum informaţiile recente privind spionajul Agenţiei Naţionale de Securitate din SUA", declară editorul revistei Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking, Brenda Wiederhold.
Sortit dispariţiei?
Karsten Gerloff, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber (FSFE), a criticat marile companii multinaţionale, asigurând că "unele corporaţii fură" informaţii de la useri şi "alimentează, fără avertisment prealabil, serviciile secrete", notează ziarul ABC.
„Dacă Google vrea să supravieţuiască pe termen lung va trebui să se reinventeze. Microsoft nu a făcut acest lucru, de aceea cred că va dispărea în cinci sau zece ani". Şi mai spune el, atunci când Facebook "o va lua în jos, o va face destul de repede".
„Dau Facebook-ului doi sau trei ani. Este o lege matematică. S-a întâmplat cu MySpace şi se va repeta acelaşi lucru", a asigurat preşedintele FSFE. Scopul fundaţiei sale este ca "oamenii să fie conştienţi că pot decide care va fi tehnologia de mâine şi în ce lume vor să trăiască". De aceea, expertul german a subliniat că "trebuie să fim mereu în alertă şi să ne ţinem sub observaţie sistemele". "Trebuie să ne întrebăm: Cine ne controlează?"
Pentru Facebook „suntem produse, nu clienţi"
Preşedintele FSFE care a dezvăluit că, „pentru Google şi Facebook suntem produse, nu clienţi". "Nu le dăm doar date, ci şi încrederea noastră, deoarece credem că ne protejează intimitatea", a subliniat el. Datele tale sunt produsul pe care îl vinde Google", a avertizat el.
Revista Cyberpsychology a publicat rezultatele unui studiu realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea din Viena cu privire la cauzele pentru care oamenii părăsesc Facebook. Oamenii de ştiinţă au stabilit în urma analizei răspunsurilor date de aproximativ 600 de intervievaţi că cea mai frecventă cauză - 48,3% - este preocuparea pentru confidenţialitatea vieţii private pe Internet. Pe locul doi - 13,5% - se situează nemulţumirea generală faţă de serviciile Facebook.
Printre alte motive - refuzul de a purta discuţii sterile şi teama de a deveni dependent de reţeaua socială. Unii dintre cei chestionaţi au răspuns că au obosit de obligaţia 'socială' de a adăuga mereu noi prieteni.
De asemenea, studiul a constatat că printre cei care au părăsit preponderent Facebook se numără persoanele în vârstă şi bărbaţii. Sursa: capital.ro
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.