Alertă de gripă aviară la Mihail Kogălniceanu! Mai multe păsări de curte au murit
Dan Șlincu: Șapte oferte pentru construirea noului pod peste Siret de la Vârfu Câmpului
Comisia de achiziție din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a început procesul de analiză a celor șapte oferte depuse în cadrul licitației pentru realizarea unui nou pod peste Siret pe DN29A între Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava). Două oferte provin de la asocieri conduse de firme din Botoșani, două din Cluj și câte una din Bacău, București și Constanța.
„Proiectul construcției unui pod nou peste Siret a intrat în linie dreaptă. S-a depășit o etapă importantă, cea a depunerii ofertelor în cadrul procedurii de achiziție publice organizată de către CNAIR. Este necesar ca procesul de evaluare a ofertelor depuse să fie unul cât mai corect și cât mai rapid, astfel încât lucrările la noul pod să demareze cât mai curând”, a declarat deputatul social-democrat Dan Șlincu, care a subliniat că „echipa PDS Botoșani, condusă de președintele Consiliului Județean, doamna Doina Federovici, s-a implicat activ în modernizarea infrastructurii rutiere a județului”.
Podul peste Siret care leagă comunele Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava), situat la kilometrul 22+859 de pe DN29A, a devenit strategic pentru zona de est a României în contextul situației din Ucraina. Valoarea totală a investiției se ridică la 95,3 milioane de lei, aproximativ 20 de milioane de euro, bani asigurați din Programul de Transport 2021-2027.
Noul pod va avea o lungime totală de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, iar partea carosabilă va fi de 7,8 metri. Soluția tehnică prevede înlocuirea podului existent cu unul nou cu cinci deschideri și cu suprastructura alcătuită din arc metalic pentru deschiderea principală și din grinzi de beton armat pentru celelalte deschideri.
În prezent, traficul pe drumul Dorohoi – Suceava se realizează peste râul Siret pe un pod vechi de 90 de ani, construit pe grinzi metalice, care din momentul dării în folosință și până astăzi nu a mai fost reabilitat. Podul prezintă probleme de siguranță, motiv pentru care traficul este restricționat.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.