Bonul fiscal nu mai e obligatoriu la tranzacțiile cu cardul. Legea a intrat în vigoare
Secretarii Unităţilor Administrativ-Teritoriale din judeţ, întâlnire cu şefi de deconcentrate şi cu juriştii Instituţiei Prefectului
Secretarii Unităţilor Administrativ-Teritoriale din judeţ au răspuns astăzi invitaţiei de a participa la o şedinţă de lucru, alături de şefi sau reprezentanţi ai serviciilor publice deconcentrate şi consilierii juridici ai Instituţiei Prefectului. Şedinţa a avut ca temă alegerea a doi reprezentanţi ai secretarilor UAT-urilor în Comisia de Disciplină a Secretarilor pe funcţiile de titular şi de supleant, dat fiind că mandatele anterioare au expirat.
Şedinţa a fost deschisă de prefectul Dan Şlincu, care le-a transmis încă o dată secretarilor disponibilitatea specialiştilor din Prefectură de a acorda sprijinin şi îndrumare ori de câte ori este nevoie.
„Aveţi în Instituţia Prefectului un partener şi un sprijin, însă şi noi ne aşteptăm ca Domniile Voastre să aveţi acelaşi comportament. Deţineţi o funcţie ce comportă o responsabilitate mare, atât faţă de legea pe care trebuie să o respectaţi, cât şi faţă de cetăţenii din comunităţile dumneavoastră şi tocmai pentru aceşti cetăţeni trebuie să fiţi alături de primarul oraşului sau comunei dumneavoastră pentru ca lucrurile să funcţioneze normal, legal şi neapărat în folosul cetăţenilor. De asemenea, vă rog să sprijiniţi eforturile comisiilor locale de fond funciar sau chiar stimulaţi-le, astfel încât să lămurim situaţiile oamenilor care nu au fost puşi în posesie nici acum”, le-a spus prefectul secretarilor din judeţ.
Mihaela- Otilia Aroşoaie, şeful Serviciului Juridic din Instituţia Prefectului, le-a cerut secretarilor atenţie la actele administrative pe care îşi pun viza de legalitate şi să colaboreze cu colegii săi pentru a nu se ajunge la situaţiile din anii anteriori, când hotărâri sau dispoziţii emise au fost revocate pe vicii de procedură.
Ulterior, fiecare reprezentant al serviciilor deconcentrate şi-a transmis propriul mesaj în ce priveşte relaţia cu UAT-urile.
Directorii DSVSA, Minodora Vasiliu şi Ovidiu Airimiţoaie, au prezentat situaţia monitorizării PPA în judeţ precum şi măsurile aplicate şi au solicitat sprijin pentru a se evita translatarea virusului dintr-un UAT în altul. Tot în contextul PPA, Dana Boariu, şef serviciu în Agenţia de Protecţie a Mediului, a reamintit de obligaţia UAT-urilor de a respecta măsurile de protecţie a mediului. Cosmin Humelnicu, preşedintele Asociaţiei Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi, şi-a exprimat disponibilitatea de a sprijini comunităţile cu tot ce este legal posibil în cazul apariţiei focarelor de PPA, în condiţiile în care poate reprezenta legătura dintre fondurile de vânătoare şi UAT-uri.
Col. Cristian Amarandei, inspectorul IJSU, a făcut un apel la secretari să ia măsuri pentru ca normele la protecţie la incendiu să fie respectate, mai ales cele privind curăţarea coşurilor de fum, date fiind tragediile care au marcat acest sezon rece.
Reprezentantul Trezoreriei, Rodica Cotruţă, şef Serviciu Elaborare Buget, a adus lămuriri suplimentare în privinţa Ordonanţei 114 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, pentru aplicarea unitară a actului normativ la nivelul întregului judeţ.
Teodor Ferariu, directorul Direcţiei de Sănătate Publică, a reamintit rolul asistenţilor medicali comunitari în UAT-uri, aceştia neavând atribuţii de asistent social dar care ar putea ajuta la triajul epidemiologic în unităţile de învăţământ, mai ales în condiţiile epidemiei de gripă.
Directorii Direcţiei pentru Agricultură, Cristian Delibaş şi Romică Trofin, au explicat din nou importanţa finalizării amenajamentelor pastorale, iar Aurel Ispas, şef Serviciu în cadrul OCPI, a vorbit despre Registrul Agricol Naţional şi obligaţia de a ţine la zi registrele locale.
Directorul adjunct al APIA, Gica Huţanu, a solicitat ajutorul secretarilor pentru a-i anunţa pe fermierii din UAT să se prezinte la Centrul Judeţean sau la cele Locale la datele programate pentru depunerea documentelor în vederea obţinerii de subvenţii.
La finalul procedurii de vot organizată de juriştii Instituţiei Prefectului s-a comunicat şi rezultatul alegerilor. Astfel, membru titular în Comisia de Disciplină a Secretarilor a fost ales Radu Ciobanu, secretarul oraşului Bucecea, iar în calitatea de membru supleant a fost aleasă Nadia Isac, secretarul oraşului Săveni.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.