Decizia Revolut pentru clienții din România. Se dezactivează IBAN-ul. Reguli noi după 31 decembrie

Decizia Revolut pentru clienții din România. Se dezactivează IBAN-ul. Reguli noi după 31 decembrie

Revolut a lansat oficial IBAN-urile românești pe piața locală, permițând utilizatorilor să trimită și să primească plăți în LEI cu mai multă flexibilitate. Această schimbare vine în contextul unei expansiuni continue a companiei pe piața românească. Ce se întâmplă însă cu IBAN-urile vechi şi cum trebuie să procedeze clienţii români?

Revolut, liderul fintech pe plan global, a anunțat oficial lansarea IBAN-urilor românești pentru utilizatorii săi din România. Această schimbare permite utilizatorilor să trimită și să primească plăți în LEI, oferind mai multă flexibilitate și operativitate pe piața locală. Compania a încurajat rapid clienții să actualizeze noile detalii ale contului lor, pentru a evita posibile întârzieri în tranzacții.

Ce s-a schimbat la Revolut
Revolut a emis IBAN-uri românești, schimbând IBAN-ul anterior utilizat pentru plățile în RON. Aceste IBAN-uri sunt acum valabile pentru tranzacțiile în LEI, facilitând procesul de transferuri locale și internaționale.

Pentru a preveni problemele cu plățile recurente, utilizatorii sunt încurajați să împărtășească noile detalii ale IBAN-ului cu persoanele sau instituțiile care le plătesc, cum ar fi angajatorii sau instituțiile de servicii sociale.

Astfel, se asigură că plățile nu vor întâmpina dificultăți după 31 decembrie 2024, când vechiul IBAN va fi complet dezactivat.

Ce se întâmplă cu tranzacțiile trimise către vechiul IBAN
Plățile trimise către vechiul IBAN vor fi redirecționate automat către noul IBAN până la sfârșitul anului 2024. După această dată, toate plățile către vechiul IBAN vor fi returnate expeditorului, iar procesarea rambursărilor va dura între 3 și 5 zile lucrătoare.

Utilizatorii pot accesa detaliile IBAN-ului lor prin intermediul aplicației Revolut.
Apasă pe pictograma profilului tău din aplicație
Mergi la Cont -> Detalii cont
Selectează contul tău în RON. Acolo vei găsi detaliile BIC și IBAN.
Revolut extinde operațiunile în România
Revolut continuă să își extindă prezența în România, acum parte din rețeaua de Plăți Instant. Compania a anunțat și lansarea de credite ipotecare și ATM-uri proprii, și un asistent bazat pe inteligență artificială.

Antoine Le Nel, responsabil cu creșterea și marketingul în cadrul Revolut, subliniază că România devine a doua piață ca mărime pentru companie, cu 4 milioane de clienți, după Marea Britanie, scrie Profit.ro.

La jumătatea anului, Revolut a raportat venituri de 2,1 miliarde de euro și un profit net de 0,5 miliarde de euro, adăugând 12 milioane de clienți noi – aproximativ 1,5 milioane de clienți în fiecare lună.

„O afacere scalabilă. Dar avem nevoie de operațiuni mai puternice la nivel local. Și parte din acest lucru este să deschidem sucursale locale, să fim o bancă locală. Cred că este încă o percepție că Revolut operează încă prin licența din Lituania, ceea ce așa e. Vrem să fim văzuți ca o bancă românească, vrem să fim văzuți ca o bancă poloneză, vrem să fim văzuți ca o bancă germană și așa mai departe”, afirmă Antoine Le Nel.

Recent, Revolut a deschis sucursale în Irlanda, Olanda, Spania și Germania pentru a-și extinde operațiunile la nivel local.

Provocările Revolut pe piața românească
„România este a doua piață pentru Revolut, cu 4 milioane de clienți, după Marea Britanie. Numărul acestora crește cu circa 100.000 pe lună. După numărul de clienți, Revolut este a deja a doua cea mai mare bancă de pe piața românească”, afirmă Mariia Lukash, directoarea responsabilă cu extinderea în regiunea Europei Centrale și de Est.

Ca o comparație, Banca Transilvania, cea mai mare bancă din România, avea 4,3 milioane de clienți activi la jumătatea anului.

„Ne propunem să continuăm să creștem numărul de utilizatori, dar există o provocare majoră în ceea ce privește stabilirea Revolut ca bancă principală pentru clienți. Trebuie să ne consolidăm mai mult la nivel local și să ne extindem portofoliul pentru a deveni o opțiune completă”, afirmă Antoine Le Nel.

În România, Revolut a înregistrat o creștere semnificativă, în special datorită ofertei sale de schimb valutar avantajos și comisioanelor reduse la tranzacții.

Tranzacțiile valutare nu mai constituie principala sursă de venit pentru Revolut. Veniturile companiei la nivel global sunt distribuite astfel: 559 de milioane de euro din carduri, 575 de milioane de euro din dobânzi, 454 de milioane din schimb valutar și instrumente de administrare a averii, și 280 de milioane din abonamente.

Clienții încep să utilizeze conturile Revolut din ce în ce mai mult pentru tranzacții zilnice, inclusiv în România, unde realizau în medie 19 tranzacții pe lună, dintre care 80% sunt efectuate pe piața internă.

Revolut a parcurs aproape trei ani de la demersurile pentru înființarea sucursalei din România până la începutul operațiunilor, un proces care a atras nemulțumiri din partea băncii centrale. Fintech-ul va opera în România printr-o sucursală locală.

„Suntem într-o tranziție de la serviciul pe care îl folosești pentru schimbul valutar și cardul pe care îl folosești în călătorii spre principalul cont folosit de clienți pentru tranzacții. Toți clienții vor fi mutați pe sucursala românească, dar își vor păstra cardurile și istoricul tranzacțiilor, se va modifica doar numărul IBAN pentru conturile în lei. Creditele vor fi în continuare acordate prin banca din Lituania.”, spune Gabriela Simion, manager general al Sucursalei Revolut Bank UAB România.

Simion adaugă că autoritățile române vor putea aplica popriri și bloca conturile începând cu această dată, ceea ce este o schimbare față de practica anterioară.

„Chiar și acum autoritățile pot face acest lucru (să pună popriri n. red.). Și acum raportăm autorităților din România”, spune Gabriela Simion.

Revolut intenționează să lanseze credite ipotecare în România, dar sunt încă unele obstacole legale care împiedică această inițiativă să fie complet online.

„Actele notariale trebuie semnate și în prezența unui reprezentant al băncii. Cum Revolut nu are agenții și agenți, ca băncile clasice, nu există astfel de angajați care să semneze actele în numele băncii. Astfel, faptul că procesul nu este realizabil integral online nu se potrivește cu modul în care Revolut operează”, spune Simion.

Revolut continuă să își diversifice sursele de venituri și să își extindă prezența globală, având un impact tot mai mare asupra pieței financiare din România.

Stirea anterioara

De ce alimentele fermentate sunt benefice pentru sănătate

Stirea Urmatoare

20 de ani de la înființarea IGSU: Zeci de copii în vizită la subunitățile de pompieri din județul Botoșani - FOTO

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.