Două mașini, implicate într-un accident rutier violent. Au fost rănite patru persoane - FOTO
Grupul Şcolar „AL. Vlahuță” Şendriceni : Proiectul cu titlul “ Elevul şi tranziţia de la şcoală la locul de muncă”
Activitățile de diseminare ale proiectului Leonardo da Vinci derulat de Grupul Școlar Al. Vlahuță Șendriceni în perioada 7-27 martie 2011 au continuat azi 12.04.2011 la Sala Teatrului din Dorohoi. Activitatea desfășurată pe parcursul a două reprize a permis celor peste 450 de elevi și cadre didactice să cunoască în detaliu activitățile derulate în 3 săptămâni de stagiu de cei 10 participanți la proiect.
Prezentarea video cu aspecte din stagiu a permis auditoriului familiarizarea cu proiectele Leonardo da Vinci, domeniu în care unitatea din Șendriceni a ajuns din 1999 până acum la al șaptelea proiect pentru elevi la acestea adăugându-se și unul pe componenta VETPRO pentru cadre didactice.
Dezbaterile privind proiectul derulat vor continua, elevii participanți la stagiu având planificate în perioada viitoare activități punctuale cu diferite colective de elevi
Proiectul cu titlul “ Elevul şi tranziţia de la şcoală la locul de muncă”, înregistrat cu numărul LLP-LdV/IVT/2009/RO/048, iniţiat de Grupul Şcolar Al. Vlahuţă Şendriceni în exercițiul bugetar al anului 2009, a făcut parte din lista proiectelor în rezervă selectate de ANPCDEFP, fiind propus spre finanțare în baza adresei ANPCDEFP 957/19.02.2010.
Grupul țintă al proiectului l-a reprezentat un număr de 10 elevi din anul de completare și liceu tehnologic de la calificările mecanic agricol (2), tehnician veterinar (4), și tehnician ecolog și protecția calității mediului (4), proiectul materializându-se în derularea unui stagiu de 3 săptămâni la Liceul Edouard de Chambray din Gouville Franța. Partenerul în proiect, LEGTA E. Chambray din Franța este un partener tradițional al unității, relațiile dintre cele două școli debutând în anul 2004.
Proiectul a vizat ca prioritate tematică “accesul la educaţia de calitate în formarea profesională iniţială” urmărind ca obiective specifice “să se promoveze calitatea în educaţia şi formarea profesională iniţială şi în cea continuă” precum şi “să se creeze o tranziţie mai bună de la şcoală la viaţa activă”, în vederea “facilitării inserţiei tinerilor pe piaţa muncii”. Aceste priorităţi s-au încadrat în obiectivul implementat de programul Leonardo da Vinci în România în anul 2009 :”sprijinirea participanţilor la activităţi de formare profesionala pentru acumularea de cunoştinţe, dezvoltarea de abilităţi si calificări menite să le faciliteze dezvoltarea personala, inserţia profesionala şi participarea pe piaţa muncii europene”.
Programul de formare a participanților s-a realizat în baza acordurilor de formare elaborate de cele două unități școlare partenere. Activitățile s-au derulat pe exploatațiile liceului din Gouville, în exploatația liceului Gilbert Martin din Neuborg, la ferma de creștere a porcilor, la centrul de echitație din Gouvile, la Stația de epurare din Evreux precum și în cadrul Laboratorului Departamental de analiză din Evreux.
Elevii de la profilul veterinar au desfășurat activități practice privind utilizarea instrumentarului specific în stabilirea diagnosticului, realizarea de tratamente specifice, realizarea de necropsii, a însămânțărilor artificiale la diferite specii de animale. S-au realizat analize comparative ale diferitelor sisteme de producție, calculul și optimizarea rațiilor furajere, calculul rentabilității fermelor zootehnice.
Elevii de la specializarea Tehnician ecolog și protecția calității mediului s-au implicat în identificarea surselor de poluare, analiza cauzelor și a efectelor poluării, au recoltat și analizat probe de apă, aer, sol, au completat buletine de analiză și au comparat valorile găsite cu valorile normale admisibile.
Pentru elevii de la calificarea mecanic agricol stagiile desfășurate pe cele două exploatații agricole din Gouville și Neuborg au permis realizarea operațiilor specifice întreținerii tehnice zilnice , periodice și a reviziilor tehnice generale la tractoare, executarea lucrărilor de reparații la mașinile agricole de lucrat solul, mașinile de semănat păioase, mașinile de semănat plante prăsitoare, cele pentru combaterea bolilor si dăunătorilor, pentru administrat îngrășăminte chimice solide si amendamente și la mașinile de recoltat. Elevii au format agregate agricole și au realizat reglajele corespunzătoare diferitelor agregate.
Elevii selectați ca participanți la stagiu au beneficiat de ore de pregătire lingvistică atât în România cât și în prima săptămână a stagiului din Franța. Pregătirea lingvistică a fost completată în Franța de activități cultual educative organizate în week-end-uri, prin care istoria, tradițiile și cultura franceză au fost prezentate participanților în măreția lor. Un weekend organizat în familiile elevilor francezi a permis o integrare mai facilă a participanților într-un nou mediu socio - cultural.
Participanții și-au perfecționat competențele lingvistice de comunicare în limba franceză, au venit în contact cu noi metode și procedee specifice calificărilor acestora, au exersat și perfecționat lucrul în echipă, s-au implicat în activități care le va asigura o tranziție facilă de la școală la locul de muncă. Validarea rezultatelor participanților s-a realizat în urma monitorizărilor zilnice, ale observațiilor din timpul stagiului și a probei practice de evaluare susținută la finalul activității. Toți participanții au fost evaluați la nivelul A2 privind pregătirea lingvistică, au primit certificate pentru pregătirea lingvistică și certificate Mobilipass. Responsabil proiect,Dumitru Viorel Dohotariu.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.