Decizie intermediară luată de RAR până la deblocarea situației din stațiile ITP
Obligație nouă în România. Decizie pentru proprietarii de teren sau locuințe. Vor plăti banii
Dacă ai datorii către ANAF, vei fi obligat să îți achiți mai întâi aceste obligații înainte de a putea vinde locuința sau terenul. Aceasta este propunerea Ministerului Finanțelor.
Cine dorește să vândă un teren sau imobil este obligat să aibă toate datoriile achitate către ANAF
Orice persoană care vinde un imobil sau un teren va fi obligată să-și achite toate datoriile restante către ANAF, inclusiv taxe și impozite, indiferent dacă acestea sunt legate sau nu de proprietatea vândută.
Motivul acestei măsuri este de a crește veniturile la buget și de a încuraja persoanele care intenționează să vândă proprietăți să își achite datoriile față de ANAF. În prezent, cei care vând o proprietate sunt obligați să plătească doar datoriile către direcțiile locale de taxe.
Conform aceleași modificări, cumpărătorii vor fi obligați să-și achite datoriile, altfel riscă să fie supuși sechestrului sau executării silite de către ANAF.
În 2023, au avut loc aproximativ 634.000 de tranzacții imobiliare. Modificarea Codului Fiscal este acum în dezbatere publică, și urmează să se decidă dacă va fi prezentată Guvernului.
Ministerul Finanțelor a decis să implementeze sistemul informatic PatrimVen, conform unui ordin recent, care va obliga toate autoritățile fiscale și centrale să încarce date complete referitoare la veniturile și proprietățile românilor.
Reguli noi pentru proprietarii de locuinţe şi terenuri
Începând cu 1 ianuarie 2025, PatrimVen va deveni esențial pentru transmiterea automată a informațiilor specificate în formularul 401 – Declarație informativă privind proprietățile imobiliare deținute de rezidenții altor state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul României, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene.
PatrimVen va acționa ca un centru de colectare și integrare a informațiilor provenind de la Ministerul Finanțelor, ANAF, autorități și instituții publice de toate nivelurile, inclusiv de la contribuabili și plătitori.
Aceste informații vor fi accesibile pentru autoritățile și instituțiile publice centrale și locale.
În plus, conform publicației National, în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a ordinului, autoritățile fiscale locale vor fi obligate să aloce un număr de identificare fiscală contribuabililor non-rezidenți care au înregistrate clădiri, terenuri sau mijloace de transport în evidențele fiscale.
Ministerul Finanțelor explică faptul că această măsură este destinată facilitării schimbului automat de date între România și celelalte state membre ale Uniunii Europene.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.