Cardiolog: mersul în frig este un adevărat „medicament pentru inimă”
ANAF trimite notificări prin poștă la 800.000 de persoane fizice! Ce trebuie să facă cei care primesc scrisoarea
Campania de informare a Ministerului Finanțelor și a ANAF privind facilitățile fiscale, derulată în parteneriat cu Poșta Română, a luat startul miercuri. Cei care primesc scrisorile de la Fisc, obligați să își achite cât mai repede dările către stat.
Ministerul Finantelor și ANAF derulează o campanie de informare în rândul persoanelor fizice cu privire la facilitățile fiscale prevăzute de OUG nr. 116/2024 privind unele măsuri pentru sistemul de informare, comunicare și încasare a obligațiilor bugetare care fac obiectul măsurilor de anulare a unor obligații bugetare prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 107/2024.
Contribuabili persoane fizice vor primi prin poștă o scrisoare de informare privind măsurile fiscale și beneficiile acestora, notificarea tiparită privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor bugetare, așa cum sunt prevăzute în OUG nr. 107/2024, cererea de anulare, precum și un plic pretiparit pentru situatia in care contribuabilul dorește să transmită către organul fiscal notificarea.
Ce trebuie să facă cei care primesc scrisoarea
Prin scrisoarea de informare contribuabililor le este adus la cunostință cuantumul obligațiilor restante la 31 august 2024, existente în evidența fiscală, astfel încât să știe ce sume trebuie achitate și ce sume pot fi anulate. Contribuabilii au posibilitatea efectuării de plăți fie în numerar, fie prin intermediul cardului bancar, caz în care le va fi înmânată chitanța cu dovada încasării. Poșta Română va vira în contul prevăzut în OUG nr. 116/2024, deschis la Trezoreria Operativă Centrală, sumele încasate.
Contribuabilii, după trimiterea notificării, vor primi certificatul de atestare fiscală ce va cuprinde situația fiscală proprie defalcată pe obligații bugetare care trebuie achitate, pentru a beneficia de anularea accesoriilor și a procentului aferent obligației principale, se arată în informare.
Termenul limită pentru depunerea cererii de anulare este 25 noiembrie 2024, inclusiv.
Ministerul Finanțelor și ANAF depun permanent eforturi de a le facilita contribuabililor îndeplinirea obligațiilor fiscale și de a administra un sistem fiscal echitabil pentru toți contribuabilii.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.