Ultimul secret al lui Nicu Ceauşescu A fost păstrat timp de 40 de ani!

Ultimul secret al lui Nicu Ceauşescu A fost păstrat timp de 40 de ani!

La mijlocul anilor 70, baza militară de la Bobocu, judeţul Buzău, s-a transformat peste noapte într-un loc extrem de bine păzit pentru Nicu Ceauşescu, fiul cuplului dictatorial Nicolae şi Elena Ceauşescu.

Cel supranumit de popor „Prinţişorul” şi-a dorit să facă armata la aviaţie, la scurt timp după ce primise cadou un avion de mici dimensiuni de la regina Angliei.

Astfel, în 1976 se instituia la Bobocu o adevărată Omerta pe perioada cât fiul dictatorilor urma să-şi ia brevetul de zbor la termen redus. Timp de 40 de ani au ţinut la secret foştii colegi ai lui Nicuşor Ceauşescu aventurile pe care copilul de suflet al lui Ceauşescu le-a avut la şcoala de aviaţie de la Buzău.

Piloţii care l-au avut coleg pe copilul dictatorilor au trăit o adevărată tragicomedie, timp de şase luni, presărată cu ameninţări venite de la securişti, dar şi cu poveşti ieşite din comun.

„Când au aflat că vine Nicuşor, ne-au făcut rapid instractajul, și ne-au spus că fără poker, distracţii sau bancuri că altfel toată lumea zboară în frunte cu mine! Ne-a ameninţat comandantul. Numai să sufle careva şi o să vă blestemaţi zilele” povesteşte comandorul în rezervă Marcel Smoleanu, vicepreşedinte A.R.P.I.A. filiala Buzău şi redactor la revista Aripi Buzoiene.

Secretul era absolut şi nimeni n-a avut curajul până acum să încalce consemnul dat de Securitatea lui Ceauşescu despre stagiul militar al lui Nicuşor. Abia acum s-a aflat cum stabilimentul aerian s-a tranfosrmat rapid într-un cuibuşor de nebunii.

„El venise să facă şi armata, dar era interesat mai mult să-şi ia brevet de zbor pentru avionul primit cadou. Cu toate astea ţinea la micile distracţii. Avea două maşini: un Audi şi un Renault cu care pleca glonţ, când avea chef, la Bucureşti. De multe ori venea însoţit de prieteni şi femei extrem de cochete. Veneau maşini speciale care îl aprovizionau cu lăzi de băutură, jucau poker şi trăgeau chefuri până la ziuă”, îşi mai aminteşte Marcel Smoleanu.

Deşi au trecut atâţia ani, foştii piloţi care l-au avut coleg spun că acesta nu s-a comportat niciodată cu superioritate, ba, dimpotrivă, le-a făcut aviatorilor mici favoruri. Fiindcă Nicuşor locuia la etajul unu într-un apartament cu trei camere situat deasupra grupului din Buzău, piloţii şi-au permis să ceară câte ceva de la vecinul pricopsit.

„Noi stăteam la parter şi dimineaţa şi seara ne întâlneam pe scări. Saluta, zâmbea şi ne întreba ce mai facem. Într-o seară, când jucam table, am rămas fără ţigări şi eram cu toţii supăraţi că nu avem de unde să cumpărăm. Atunci a venit unul cu ideea să punem pariu, cine are curaj să-i ceară lui Tovarăşu’… şi m-am dus eu. M-a invitat înăuntru, dar n-am intrat că ar fi trebuit după aia să dau notă explicativă la Securitate. A zâmbit şi m-a întrebat de care vrem? Kent sau Marlboro? Am spus că vreau Snagov, dar mi-a dat Kent. Am vrut să iau trei ţigări, pentru fiecare dintre noi câte una, dar el ne-a dat două pachete”, mai spune comandorul Marcel Smoleanu.

Pasionat de tenis, se antrenase cu Bjon Borg
Cât a făcut armata printre piloţi, Nicu Ceauşescu s-a legat afectiv de mai mulţi aviatori care erau pasionaţi de tenis. Cu unii concura, iar altora le făcea cadouri costisitoare care constau în echipamente aduse din străinătate, mai ales dacă spuneau bancuri politice.

„Făcuse antrenamente cu Borg şi era foarte bun. A amenajat terenul de zgură de care ne bucurăm şi astăzi. Într-o zi, un coleg s-a scăpat şi a spus un banc cu Nicolae Ceauşescu, iar Nicu l-a auzit şi s-a tăvălit pe jos de râs. A aruncat şi racheta din mână şi i-a zis că dacă mai spune unul îi face cadou echipamentul. Contrainformatorii au strâmbat din nas, dar n-au avut ce să-i facă” ne-a mai povestit comandorul Marcel Smoleanu.

Şi cei cei care aveau probleme cu şefii găseau înţelegere la prietenul extrem de puternic. Comandanţii executau ordinele fără să comenteze prea mult.

„Odată, un maior poreclit “Nebunica” n-a mai venit la antrenament după ce fusese prins că a jucat poker cu alţi colegi. Nicu l-a întrebat la popotă ce-a păţit şi când a aflat i-a cerut comandantului lista neagră cu toţi care urmau să fie sancţionaţi. I-a spus răspicat că nu s-a întâmplat nimic şi să uite pentru toteauna episodul ăla”, mai spune comandorul Marcel Smoleanu.

Zbura cu IAR 823
Nicu Ceauşescu şi-a făcut stagiul militar pe un avion IAR cu elice, întrucât suferea de o afecţiune cardiacă ce nu-i permitea să zboare cu avionul cu reacţie. Deşi toţi piloţii devenau şefi de promoţie după trei ani de stagiu, Nicu Ceauşescu a devenit în doar şase luni.

„La 40 de ani după această întâmplare, pe plăcuţa memorială cu şefii de promoţii încă este trecut numele lui Nicuşor. După revoluţie l-au şters, apoi l-au scris din nou pentru că nimeni nu poate să mai retragă această distincţie. E un fapt consumat şi nu există nicio cutumă care să-i retragă titlul”, ne-a dezvăluit comandorul în rezervă.

Foştii colegi ai lui Nicuşor, trecuţi acum de 70 de ani, îşi mai amintesc cum prinţişorul venea dimineaţa la raport îmbrăcat într-o uniformă impecabilă. Singurele vizite părinteşti le primea doar dinspre mamă, tatăl neavând timp pentru deplasările la Buzău. Sursa: libertatea.ro

Stirea anterioara

Leo Grozavu: „Prefer să las pe altcineva care poate să facă mai mult ca mine”

Stirea Urmatoare

Zece șoferi au rămas fără permis în doar o oră la Flămânzi

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.