ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok

ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok

Site-ul de investigații Snoop a aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF. Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma Kensington Communication, care a realizat campania plătită de PNL.

Firma a cooptat 130 de influenceri de pe platforma FameUp, dar susține că  „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. Întrebată de Snoop de ce a mai plătit cu banii PNL dacă cineva i-a modificat campania, firma nu a mai răspuns. 

În integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al organizației nonguvernamentale Expert Forum. 

Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, spune Expert Forum.

„Campania Echilibru și Verticalitate este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, susține unul dintre documentele de secretizate de CSAT. O analiză a Snoop, realizată chiar pe brief-ul trimis redacției de către firma angajată de liberali, arată că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.  

130 de influenceri cooptați de compania Kensington Communication, angajată de PNL și care s-a folosit de platforma FameUp, au lansat în luna noiembrie 2024, înaintea alegerilor prezidențiale, o campanie intitulată ”Echilibru și Verticalitate”, cu haștagul  #EchilibrușiVerticalitate. 

Influencerii au primit un scenariu și au transmis într-un video, către public, calități ale unui viitor președinte, fără să-l numească. Unii influenceri au scris însă în comentariile de la video: „Călin Georgescu”, după cum au sesizat mai multe persoane, printre care și Silviu Faiăr. Iar comentariile la întreaga campanie s-au umplut de ”Votez Călin Georgescu”.

Serviciul secret al Ministerului de Interne a înaintat către CSAT o notă în care susține că a analizat campania #EchilibrușiVerticalitate, care a fost prezentată publicului drept „campanie care viza creșterea nivelului de conștientizarea cu privire la importanța participării la vot”.

În realitate, susține documentul descretizat de CSAT în 5 decembrie, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost una politică, făcută pentru Călin Georgescu. 

Influencerii au fost instruiți pentru „evitare a detecției”
„Inițiatorii au prezentat persoanelor implicate metode de evitare a detecției elementelor de conținut care nu respectă politicile platformei Tik Tok”, se notează în documentul CSAT.

Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor siteului de investigații Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL, dar susține că a fost parte a ceea ce a lucrat „la comanda Partidului Național Liberal, o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”.

Firma PNL susține i s-a schimbat numele campaniei, fără voia sa sau a partidului. Astfel, firma livrase numele campaniei #echilibrusiseriozitate, „acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”.

Aceeași firmă a făcut, tot pentru PNL, haștagul ”#prezidențiale2024”, care a apărut alături de ”Echilibru și verticalitate”. Cu exact aceeași platformă a fost realizată campania de Tik Tok pentru cartea președintelui PNL de la acea oră, Nicolae Ciucă. 

În documentul CSAT nu apărea numele firmei și nici faptul că această campanie de TikTok a fost plătită de PNL. Snoop a intrat pe altă cale în posesia acestei informații. Puteți citi aici investigația publicată de Snoop. Iar dacă doriți să sprijiniți echipa de jurnaliști de investigație de la Snoop, care a dezvăluit abuzurile profesorului Alfred Bulai, prețul panourilor lui Nicolae Ciucă și acum despre cum s-a finanțat din bani publici manipularea uneia dintre cele mai importante instituții din democrație, alegerile, puteți să o faceți aici.

Stirea anterioara

Atac terorist în Germania. O mașină a intrat în mulțime, la târgul de Crăciun din Magdeburg

Stirea Urmatoare

Tragedie la Tudora! Un bărbat de 64 de ani și-a pierdut viața în urma unui incendiu

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.