Doina Federovici: Cooperarea internațională, cheia atragerii fondurilor pentru dezvoltarea județului
Zăpadă de cinci metri, acum, în România. Imagini incredibile!
Drumarii au început să transporte cu utilajele cantități impresionante de zăpadă, de pe DN7C Transfăgărășan, pentru deszăpezirea carosabilului, acest drum urmând să fie redeschis pe 1 iulie, potrivit informațiilor de pe pagina de Facebook a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), notează Agerpres.
În imaginile furnizate de CNAIR se poate vedea că sunt zone unde zăpada depășește cinci metri înălțime pe Transfăgărășan.
„DN7C-Transfăgărășan este închis pe tronsonul Piscu Negru (km 104, județul Argeș) — Bâlea-Cascadă (km 130+800, județul Sibiu) — până în data de 30 iunie 2017, cu posibilitate de prelungire", potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române.
DN 7C — Transfăgărășan, care asigură legătura între județele Argeș și Sibiu, este închis oficial opt luni pe an, între 1 noiembrie și 1 iulie, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru — județul Argeș) și kilometrul 131 (Bâlea Cascadă — județul Sibiu), pe celelalte porțiuni circulația fiind permisă tot timpul anului.
În județul Sibiu se poate circula în prezent, pe Transfăgărășan, doar până la Bâlea Cascadă. Cât timp Transfăgărășanul este închis, accesul turiștilor și localnicilor de la Bâlea Cascadă la Bâlea Lac, în Munții Făgăraș, se face cu telecabina.
Transfăgărășanul este drum construit în urmă cu peste 40 de ani, ca să treacă peste zona de creastă a Masivului Făgăraș, cel mai înalt lanț muntos din România. Șoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 de metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălțime, după Transalpina, care străbate Munții Parâng și ajunge până la 2.145 de metri în pasul Urdele.
Transfăgărășanul are două benzi de circulație, o lungime de aproximativ 92 de kilometri, iar din cauza celor peste 800 de serpentine și a drumului în rampă, viteza medie cu care pot rula mașinile este de cel mult 40 de kilometri la oră.
Drumul începe din comuna Arefu, în județul Argeș, la kilometrul 61 al DN7C, și se termină în comuna Cârțișoara (Sibiu), la intersecția cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri și viaducte, dar și cel mai lung tunel din România (887 de metri), Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenților de aer extrem de puternici. sursa foto: pagina de Facebook a CNAIR
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.