E nevoie urgentă de electrificarea și modernizarea căilor ferate pentru dezvoltarea județului Botoșani și a regiunii de Nord-Est

E nevoie urgentă de electrificarea și modernizarea căilor ferate pentru dezvoltarea județului Botoșani și a regiunii de Nord-Est

Deputatul social-democrat botoșănean, Dan Șlincu a făcut un apel prin care a cerut parlamentarilor să facă front comun pentru accelerarea investițiilor în infrastructura feroviară care traversează județul Botoșani și regiunea de Nord-Est. 

„Să lăsăm deoparte toate interesele de partid și să facem eforturi comune,  pentru absorbția atât a fondurilor europene pentru infrastructură, cât și a fondurilor din Programul Național de Redresare și Reziliență pentru a dezvolta regiunea de Nord-Est și toată țara, prin investiții în căi ferate și trenuri moderne. Nu putem să aducem investitori, să creștem, să devenim competitivi, să generăm plus-valoare, dacă nu investim în infrastructura feroviară, care va deveni un element principal în tranziția către economia verde, nepoluantă. Trebuie să acționăm cât mai repede pentru a electrifica și moderniza atât calea ferată, cât și garniturile de tren”, a declarat Dan Șlincu.

În 2019, lungimea liniilor electrificate de cale ferată în exploatare era de 4.029 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare. De asemenea, numai 407 km din rețeaua primară erau modernizați și recepționați, situați pe coridorul Rin-Dunăre. În ceea ce privește echiparea cu sisteme de management al traficului, numai 79 de km de cale ferată aveau instalat sistemul ERTMS (sistem unic european de management al traficului feroviar, semnalizare feroviară) nivel 2, pe coridorul menționat.

România se află sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investițiile și infrastructura, conform celui mai recent raport European Transport and Infrastructure Scoreboard (2019), fiind situată sub media europeană la eficiența serviciilor de cale ferată.

„Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025 estimează la 13,5 miliarde euro nevoile de finanțare pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în următorii cinci ani. Prioritatea alocării fondurilor și depunerii proiectelor trebuie acordată județelor din Moldova și mai ales județului Botoșani, care din cei 160 de km de cale ferată nu are niciun kilometru de cale ferată electrificată”, a subliniat deputatul PSD Botoșani.

Stirea anterioara

Tânăr de 25 de ani decedat după ce a intrat cu mașina într-un cap de pod

Stirea Urmatoare

Marius Budăi: „Echipa de candidați la alegerile parlamentare de la PSD Botoșani susține realizarea Drumului Expres Botoșani-Suceava”

Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.

Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.