Campania „Aparențele înșală” ajunge în Botoșani
Euromonitor Business Consulting Services, prin faracontrabanda.ro, cu sprijinul JTI, a organizat în Botoșani, în perioada 24-26 aprilie, o serie de activități în cadrul campaniei regionale anticontrabandă „Aparențele Înșală”, pentru a arăta publicului adevărata față a comerțului ilegal cu țigarete. Mesajul a fost conceput de Publicis, iar materialele de comunicare au fost distribuite de Pastel. Campania este derulată în perioada martie - iunie, în 16 județe de graniță din regiunile de nord, nord-est, vest și sud-vest, în parteneriat cu Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Timp de trei zile, promoterii prezenți în Botoșani au împărțit peste 4.000 de flyere locuitorilor orașului în zonele cu trafic intens - Pietonalul Unirii, Centrul istoric, Pietonalul Transilvaniei. De asemenea, auinteracționat cu oamenii, astfel încât mesajul campaniei să fie cât mai bine înțeles: vânzătorii de țigarete de contrabandă vor să pară ceva ce nu sunt, adică oameni amărâți, dar „aparențele înșală”. De fapt, cumpărând de la ei, nu îi ajuți, ci susții o rețea criminală de infractori, pentru că rețelele de contrabandiști, începând cu furnizorii și terminând cu vânzătorii, fac profituri îndeosebi de pe urma celor cu venituri modeste. Campania a portretizat astfel un tip cu două feţe, de care ţi-e milă și pe care crezi că îl ajuţi cumpărând un pachet ilegal de țigarete, fără să știi că, de fapt, sub hainele ponosite se ascunde, simbolic, un lanț gros, de aur.
Locuitorii orașului Botoșani au fost invitați să facă poze cu haine din „recuzita” vânzătorilor de țigarete ilegale, pentru ca oamenii să înțeleagă mai bine cele două ipostaze ale acestora: cea umilă și cea de „boss”. Totodată, au aflat care sunt efectele negative ale comerțului ilegal cu țigarete.
„Am urmărit ca locuitorii din Botoșani să cunoască cele două fețe ale vânzătorului, subliniind astfel ideea că cei care vând țigarete ilegale strâng averi importante într-un timp scurt, imaginea lor sărăcăcioasă fiind doar o iluzie. În țările vecine din nord și din nord-est, care nu sunt membre ale Uniunii Europene și care aplică alt sistem de taxare decât cel comunitar, prețul unui pachet de țigarete este și de 5-6 ori mai mic decât în România. Drept urmare, profitul infractorilor este imens: la un tir de ţigarete ilegale, se câştigă un milion de euro!”, a declarat Cristina Vasiloiu, Director Euromonitor Business Consulting Services.
„Publicul trebuie să devină conștient că, prin cumpărarea țigaretelor de la contrabandiști, susține în mod direct profitul unor rețele de infractori. Astfel, toată lumea pierde: bugetul de stat, orașul, comunitatea. Pentru că o rețea de contrabandă cu țigarete poate fi folosită oricând pentru traficul de arme, droguri sau persoane”, a adăugat Cristina Vasiloiu.
Totodată, în cadrul campaniei au fost încheiate parteneriate cu primăriile din județul Botoșani, urmând să fie distribuite flyere în punctele vamale și în cutiile poștale.
Potrivit Companiei de Cercetare NovelResearch, piața neagră a țigaretelor a crescut la nivel național în ianuarie 2015 la 19,2%, față de 15,4% în noiembrie anul trecut, cea mai mare creștere înregistrându-se în nord-est, şi anume de peste 10 p.p., până la 41,2%. De altfel, această regiune a fost în ultimele 12 luni cea mai vulnerabilă la expansiunea comerţului ilegal, la nivel național.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.