Două mașini, implicate într-un accident rutier violent. Au fost rănite patru persoane - FOTO
Este obligatoriu pentru cei care au permis de conducere. Anunț cu 30 de zile înainte să expire
Șoferii vor primi notificări prin SMS. Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a implementat un nou serviciu electronic care va trimite mesaje de alertă către toți conducătorii auto. Despre ce e vorba?
Permisul de conducere. Începând din această lună, iulie, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) va începe să notifice șoferii prin SMS și email. Acest lucru are un scop precis. Conducătorii auto vor fi informați, astfel, înainte de expirarea permisului de conducere.
Noul serviciu electronic este destinat să informeze conducătorii auto cu suficient timp înainte de data expirării permisului. În acest fel, ei pot începe procedura de a reînnoi prompt permisul de conducere.
Serviciul electronic va trimite mesaje de informare prin SMS și email în două momente cheie.
Se întâmplă cu 30 de zile înainte de expirarea permisului de conducere.
Al doilea moment este cu o zi după ce acesta a expirat, în cazul în care nu a fost preschimbat.
Mesajele vor include:
data expirării permisului,
seria acestuia
un link către platforma de programări online disponibilă pe site-ul dgpci.mai.gov.ro.
Actele necesare pentru schimbarea permisului de conducere expirat
Cerere – Formularul poate fi obținut și completat în format electronic la ghișeu, apoi semnat.
Act de identitate – Originalul documentului de identitate, necesar pentru verificarea identității.
Dovada plății taxei – Chitanța care confirmă achitarea taxei de 89 lei.
Permisul de conducere expirat – Permisul de conducere original, fie că a expirat sau urmează să expire în curând.
Fișa medicală – Documentul care atestă că sunteți apt din punct de vedere medical pentru a conduce vehicule din categoria pentru care solicitați reînnoirea permisului.
Conducerea cu un permis expirat se sancționează cu o amendă între 870 și 1.160 lei, în funcție de circumstanțele constatate de poliția rutieră. Prin urmare, schimbarea permisului expirat este obligatorie conform legislației.
Actele necesare pentru eliberarea unui duplicat al permisului de conducere
Pentru furt sau pierdere
Cerere – Formularul se obține și se completează în format electronic la ghișeu, împreună cu declarația de furt sau pierdere a permisului, după caz.
Act de identitate – Originalul documentului de identitate.
Dovada plății taxei – Chitanța care confirmă achitarea taxei de 89 lei.
Pentru permis auto deteriorat
Cerere – Formularul se obține și se completează în format electronic la ghișeu.
Act de identitate – Originalul documentului de identitate.
Dovada plății taxei – Chitanța pentru taxa de 89 lei.
Permisul de conducere deteriorat – Documentul original afectat.
Pentru schimbarea numelui
Cerere – Formularul se obține și se completează în format electronic la ghișeu.
Act de identitate – Originalul documentului de identitate.
Dovada plății taxei – Chitanța care confirmă achitarea taxei de 89 lei.
Permisul de conducere – Permisul original care urmează să fie schimbat.
Aceste cerințe sunt aplicabile și pentru schimbarea permisului în urma căsătoriei sau divorțului.
Va rugam sa folositi un limbaj decent; mesajele postate vor fi validate de un Moderator inainte de a fi publicate pe site.
NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul www.ziarebotosani.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.